Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Tävlingsdebut!

Av Anna Ideryd - 16 september 2008 22:10


Söndag 14/9 trodde jag att det var min sista dag att leva, eller nästan i alla fall - jag skulle nämligen tävla! Det var klubbmästerskap på ÖRK i både hopp o dressyr. Dreesyren gick i LB:1 o hoppningen i 70 cm.


Nervös som fan tränade jag under lördagkvällen i ridhuset på VRC/ÖRK samt  badade o knoppade Myran. Hon blev riktigt snygg!


Väl söndag o dags för tävling så var jag faktiskt inte alls lika nervös. Gick ut o värmde upp en timme innan, vilket visade sig vara perfekt längd. Startade som nummer två, vilket gick rätt så bra. Myran slog sig fri ur formen några gånger, o jag fegred så det var lite undertempo o väldigt sparsamt med ökningarna... Men, i det stora hela så var jag nöjd. (Fan trot, jag som aldrig brukar vara nöjd... ;-) )


Klubbmästare blev Cecilia Läntha - Odinsal Xanadu med 64,48% o jag o Myran blev tvåa med 64,13%. Tight värre! Stort grattis till Cecilia - tredje klubbmästartiteln på raken!


Jag o Myran blev tvåa Foto: Malin Nyberg


Klubbmästare i hoppning blev Maarit Salla på ridskolehästen Sandycove Sandman "Sandy". Ett stort grattis även till Maarit!


Ha det bra!

Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Ideryd - 23 november 2013 22:05

Jahapp... Då har Nellie ont i sin mage igen.  Lilla hjärtat <3 Tycker så synd om henne... Nu har det kommit och gått i ett par timmar. Hon har legat och sovit och tvärvaknat med magont och så har det hållit på.  Vill så att hon ska slippa ha ont i...

Av Anna Ideryd - 22 november 2013 15:24


Ferrari ...Så Klart! blev Kurirenmästare i år igen. Denna gång med Idas lillasyster Lotta.      Läs mer om Ferrari ...Så Klart! och systrarna Bergman i Svenska Dartmoorsällskapets årsbok. ...

Av Anna Ideryd - 27 september 2012 18:00

Skulle cykla till jobbet idag. Det gick bra i en dry kilometer sen fick jag punktering. All luft försvann på direkten! Tänkte att det är lugnt, jag har ju punkteringsskummet med. Visst, bara att det var för en större ventil... Bästa Christian kom me...

Av Anna Ideryd - 26 september 2012 20:53


Detta inlägg hade jag i den tidigare bloggen, publicerat 18 september. Har sagt det förr och säger det igen - jag har världens bästa Bore Först skoning igår och sedan en ridtur barbacka efter vägarna på härligt pigg ponny. På vägen hem mötte ...

Av Anna Ideryd - 26 september 2012 20:47

Ferrari ..Så Klart! och Ida Bergman   Deras säsong 2012 kan så länge sammanfattas med Distriktsmästare Dressyr 2012 (Norrbotten), Norrlandsmästare dressyr 2012 samt klassvinster i hoppning.         Till historien hör att utan Marie med ...

Ovido - Quiz & Flashcards