Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Anna Ideryd - 29 juli 2008 12:58


KL. 5 morse vaknade jag av att min pappa ropade från nedre våningen - EN HÄST ÄR PÅ RYMMEN! Och mycket riktigt, Cecilias halvblodsvalack Hamilton var på FEL sida om staketet. Det är fortfarande ett mysterium var han tagit sig ut då staketet är helt runt hela hagen. Med lite kraftfoder i en hink (och en stilla bön att han inte skulle springa ut mot den större vägen) så fick jag fast honom. När han väl var fast gick han lungt o fint in genom grinden som att ingenting hade hänt. Passade på att släppa ut Myran o ge alla morgonhöet ( ett par timmar en vanligt, men jag var ju ändå vaken...) Hästarna klagade inte, de verkade bara uppskatta en tidig frukost. Den enda som såg trött ut var Bore som har fasta sovrutiner. Han tittade på mig som att - Vad gör du vaken så här tidigt?! Jag sover ju... (Han är en riktig sömntuta!)

Flippan är betäckt igen med Bore.


Anna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards