Alla inlägg den 15 april 2009

Av Anna Ideryd - 15 april 2009 14:03


Då var det dags att damma igång bloggandet igen.


HÄST


HADJAK: Har börjat rida honom då han har fått en sadel som passar. Tusen tack till Anna-Karin som hade en sadel i "gömmorna"! Det går framåt hela tiden, senaste passen har han börjat söka stöd på bettet och söker sig framåt/neråt. Han har även varit på löshoppning, hoppade bara små hinder för att befästa vad det gick ut på.


MYRAN: Har varit riktigt fin på sistone, samarbetet har varit ömsesidigt ;-) Jag har även tagit tag i hoppningen (det är INTE hästen det beror på att det varit sisådär med hoppningen...) Tränar mycket lösgörande med öppna/sluta och volter samt varierat formen litegrann. "Lekt" lite med att trampa henne.


BORE: Mycket ut efter Lennarts väg o byvägen. Det finns bara ett "problem", efter byvägen finns de köttätande rådjuren ;-) Har varit väldigt pigg på sistone. Fällningen har kommit igång, man är långhårig ÖVERALLT när man borstat honom!


HUND


4-5 april hade Gerard O´Shea en kurs som vi var med och arrangerade på Mikkelsgårdens fantastiskt fina anläggning i Boden. Jag hade med mig Curry och lärde mig massor! Just nu tränar vi mest på "4-veckors-programmet" på trimbord. Från att hundarna knappt velat vara på trimbord står de på kö... Vi fick även lära oss en väldigt smidig teknik för att ställa upp hundarna snabbt och snyggt.


I stället för spinning har jag börjat springa och då har jag självklar med mig hundarna - ALLA SJU! Fem whippets och två huskies. Det går smidigare än förväntat men har ändå beställt några grenkoppel/tvillingkoppel för att minska ner antalet koppel som kan trassla in sig mellan ben, under magar - you name it! Hoppas att de kommer snart!


Bidrar med en bild av en skitig Curry i dåligt ljus.


/Anna

Ovido - Quiz & Flashcards